Nasze przedszkole

Przedszkole Nr 47 położone jest na skraju Lasu Łagiewnickiego
u zbiegu ulic Deczyńskiego i Warszawskiej
(dojazd: tramwaj nr 3, autobus linii 57, 81, 87).
Nasze 4 oddziałowe przedszkole mieści się w wolno stojącym budynku, otoczonym dużym ogrodem o bogatej roślinności.
Dysponujemy:
  • Estetycznie urządzonymi salami przedszkolnymi.
  • Dużym placem zabaw wyposażonym w nowoczesny sprzęt
  • Wykwalifikowaną kadrą pedagogiczną.
  • Różnorodnymi pomocami dydaktycznymi.
  • Warto przeczytać
  • W tym działamy
  • Zajęcia dodatkowe
  • Nasza galeria prac
  • .
  • .
  • Koncepcja pracy Przedszkola Miejskiego Nr 47 w Łodzi

     

    MISJA PRZEDSZKOLA

    Każde dziecko jest dla nas ważne. Zrobimy wszystko aby w naszym przedszkolu czuło się akceptowane i bezpieczne. Stworzymy warunki do harmonijnego rozwoju, do bycia samodzielnym i otwartym na nowe doświadczenia. Zapewniamy, że każde dziecko w naszym przedszkolu dostaje klucz do zdobywania wiedzy, do twórczych poszukiwań, a także inspiracji do działania. Pozwalamy dzieciom inaczej spojrzeć na to co wydaje się trudne i nie do pokonania.

     

    WIZJA PRZEDSZKOLA

    Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.  Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki.

    Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Pełni również funkcje doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości podjęcia nauki w szkole podstawowej.

     

    ORGANIZACJA ORAZ ZASOBY RZECZOWE I OSOBOWE PRZEDSZKOLA

    Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne.

    W celu tworzenia nowych perspektyw rozwoju oraz kreatywnego rozwiązywania pojawiających się problemów Rada Pedagogiczna podejmuje działania w zakresie: wychowania, edukacji, promocji i ewaluacji. Kadra tworzy życzliwą i rzeczową atmosferę współdziałania. Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomione procedury oceniania i nagradzania.

    Pomieszczenia przedszkolne wyposażenie przedszkola, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych a  place zabaw pozwalają rozwijać sprawność fizyczną naszych wychowanków.

     

    ISTOTA PROCESÓW ZACHODZĄCYCH W PRZEDSZKOLU I ICH EFEKTY

    Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka w czasie systematycznych obserwacji, prowadzonych w celu zapewnienia najlepszych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Proces wspomagania rozwoju i edukacji dziecka zmierza do osiągnięcia przez nie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole bada gotowość w zależności od wyników psychologiczno-pedagogicznej. Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej, a także umożliwia rozwoju zainteresowań i talentów dzieci.

     

    WSPÓŁDZIAŁANIE ZE ŚRODOWISKIEM I RODZICAMI

    Przedszkole systematycznie współdziała z rodzicami. Wśród takiego współdziałania są m.in. uroczystości: Spotkania Wigilijne, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty oraz zajęcia otwarte dla rodziców. Rodzice mogą obserwować swoje maluchy w działaniu i włączać się w różne aktywności. Ponadto współdecydują o sprawach przedszkola i wyrażają swoją opinię na temat jego pracy. Mają wpływ na koncepcję pracy placówki oraz organizację ważnych wydarzeń przedszkolnych.

    Placówka zapewnia częste kontakty między przedszkolami a domem. Nauczyciele wspierają rodziców w wychowaniu dzieci oraz troszczą się o skuteczny przepływ informacji. Sprzyja to ujednoliceniu procesu wychowania i edukacji dzieci. Wsparcie, życzliwość i akceptacja rodziców ułatwiają podejmowanie konstruktywnych działań na rzecz jakości pracy przedszkola.

    Przedszkole włącza się także w różnorodne inicjatywy na rzecz środowiska, uwzględniając jego potrzeby i możliwości. Dzieci biorą czynny udział w akcjach charytatywnych. Do stałych tradycji należą działania będące przejawem troski o środowisko naturalne, takie jak akcja „Sprzątanie świata” czy selektywna zbiórka odpadów.

     

    TRADYCJE PRZEDSZKOLNE

    • Przedszkole ma własne tradycje, co podkreśla jego odrębność i specyfikę
    • Placówkę posiadła swój kalendarz imprez i wydarzeń: załącznik-plan nadzoru pedagogicznego
    • Przedszkole promuje swoją działalność poprzez stronę internetową placówkę.

     

     

    METODY STOSOWANE W PRZEDSZKOLU

    Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

    Są to metody oparte na metodyce wychowania przedszkolnego:

    Metody czynne:

    - metoda samodzielnych doświadczeń

    - metoda kierowania własną działalnością dziecka

    - metoda zadań stawianych dzieciom

    - metoda ćwiczeń utrwalających

     

    Metody oglądowe:

    - obserwacja i pokaz

    -  osobisty przykład nauczyciela

    - udostępnianie sztuki (dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne)

     

    Metody słowne:

    - rozmowy, opowiadania, zagadki

    - objaśnienia i instrucje

    - sposoby społecznego porozumiewania się

    - metody żywego słowa

     

    Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:

    - twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa, Labana, Kniessów

    - metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne

    - metdę Dobrego Startu M. Bogdanowicz

    - metodę Klanzy

    - metodę nauczania matematyki wg. E. Gruszyk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej

    - metody aktywizujące

    - aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss

    - techniki twórczego myślenia

     

    SYLWETKA ABSOLWENTA

    Absolwent przedszkola:

    • Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych
    • Ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze
    • Potrafi współdziałać w zespole
    • Jest zainteresowany nauką i literaturą
    • Jest samodzielny
    • Jest aktywny w podejmowaniu działań
    • Lubi działania twórcze
    • Jest wrażliwy estetycznie
    • Akceptuje zdrowy styl życia
    • Ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
    • Cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
    • Czuje się Polakiem i Europejczykiem